Nieświadomość zbiorowa

Collective: Unconscious

USA 2016 / 77 min

Pięć snów w rękach pięciu reżyserów. Młodzi obiecujący twórcy z Nowego Jorku podążają śladem Luisa Buñuela, dla którego najważniejszą inspiracją filmową były jego własne sny. Każdy reżyser spisał powracające nocą obrazy w formie zarysu scenariusza, a następnie przekazał go innemu uczestnikowi projektu. Znani festiwalowej publiczności Josephine Decker (Łagodnie i czule, 5. AFF), Daniel Patrick Carbone (Nie uśmiechaj się, 4. NH), a także Lauren Wolkstein, Frances Bodomo i Lily Baldwin traktują kino jako miejsce zbiorowej hipnozy oraz sferę nieograniczonej wolności. Każdy krótki metraż wyróżnia się autorskim stylem i osobnym podejściem do filmowego tworzywa i oddziaływania na wyobraźnię widza. W filmie Nieświadomość zbiorowa znalazło się więc miejsce na rodzinny body horror o młodej matce, która traci kontrolę nad swoim ciałem, zabawną anegdotę o telewizyjnym show „Everybody Dies” z czarnoskórą śmiercią jako gwiazdą programu oraz koszmar każdego gimnazjalnego geeka o musztrze narzucanej przez wuefistę. Nie widzieliście jeszcze czegoś takiego na jawie – entuzjastycznie podsumował to niecodzienne filmowe przedsięwzięcie recenzent magazynu „Rolling Stone”.

Mariusz Mikliński

obszar-roboczy-1-kopia-32

opublikuj film:

seanse

29 paź, 21:00 Sala 7

kup bilet

30 paź, 12:45 Sala 7

kup bilet

sekcje:

odkrycia Ale kino+

W tym roku na American Film Festival pojawi się sekcja Odkrycia Ale kino+. Pod patronatem tego telewizyjnego kanału filmowego będzie można obejrzeć 11 amerykańskich produkcji niezależnych. W większości są to pierwsze lub drugie filmy reżyserów szukających autorskiego sposobu wypowiedzi w kinie, zaskakujące ciekawą formą lub tematyką.

W tej sekcji znajdą się ciekawe dokonania amerykańskiego kina autorskiego, w większości pierwsze lub drugie filmy poszukujących reżyserów niezależnych. Wśród nich: znany z Sundance Joshy Jeffa Baeny – przewrotna komedia o wieczorze kawalerskim połączonym ze stypą, który wymyka się spod kontroli, czy nagradzane na festiwalach w Clevelend i Deauville złowieszcze Drgawki (The Fits) Anny Rose Holmer, w których rywalizujące ze sobą cheerleaderki padają ofiarami dziwnych, sugerujących opętanie ataków.