Certain Women

Certain Women

USA 2016 / 107 min

Kelly Reichardt adaptuje trzy historie autorstwa Maile Meloy, w których snuje opowieści o życiu różnych kobiet z Montany. Skupia się przy tym głównie, choć nie wyłącznie, na trzech: zestresowanej prawniczce, opiekunce domowego ogniska i samotnej ranczerce. Każda z nich czegoś desperacko szuka, za czymś tęskni, próbując z godnością podejmować wyzwania dnia codziennego. Reżyserka drobiazgowo prezentuje odmienne oblicza swoich bohaterek, pozwalając każdej z nich rozkwitnąć na ekranie, nawet jeśli tylko przez kilka pojedynczych scen. To autentyczne, kompleksowe studium przypadków, wyważone, zaprezentowane z wyczuciem, bez popadania w nadmierny sentymentalizm. Eleganckie i mądre. Po premierowym pokazie na Sundance i późniejszym w Toronto krytycy rozpływali się w zachwytach, chwaląc grające w Certain Women znakomite aktorki i samą reżyserkę, którą recenzent „Variety” określił jako najbardziej subtelną artystkę spośród wielkich współczesnych amerykańskich twórców filmowych.

Magdalena Maksimiuk

obszar-roboczy-1-kopia-26

opublikuj film:

seanse

26 paź, 17:45 Sala 1

kup bilet

29 paź, 15:30 Sala 9

kup bilet

sekcje:

festival favorites

W tej sekcji, przedstawiającej ulubieńców tegorocznych festiwali i programerów AFF, zostanie pokazany m.in. ciepło przyjęty na Sundance Jamnik (Wiener-Dog) Todda Solondza (bohatera retrospektywy i laureata Indie Star Award na 2. AFF) – prześmiewcza odyseja po amerykańskich miasteczkach z tytułowym psem i plejadą gwiazd (Greta Gerwig, Julie Delpy, czy Danny DeVito); pojawią się pokazywane na festiwalu Sundance nowelowe Certain Women Kelly Reichardt – o życiowych dramatach kobiet z Montany z kreacjami Michelle Williams, Laury Dern i Kristen Stewart; widzowie obejrzą skomplikowany portret relacji rodzinnych w filmie Rodzina Fangów (The Fang Family), wyreżyserowanym przez znanego z aktorskich występów Jasona Batemana, z nim samym oraz Nicole Kidman i Christopherem Walkenem w rolach głównych; czy wreszcie nowy film Richarda Linklatera Każdy by chciał!! (Everybody Wants Some!!), w którym mistrz kina niezależnego nawiązuje do sytuacji znanej z jego kultowej Uczniowskiej balangi przywołując nostalgiczny czar ostatnich dni wakacji spędzanych przez kumpli z teksańskiego uniwersytetu w latach 80.